Leverans- och betalningsvillkor

Leveransvillkor

FÄÄLA 1429036-0 säljer produkter och tjänster till privatpersoner i Finland och utomlands. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkoren och priserna. Priserna inkluderar moms.


Nätbutikens kontaktuppgifter

E-post: info@minnasknutar.fi
Telefon: +358 40 562 8200
Adress: FI-68700 TERJÄRV
VAT-nummer: FI14290360


Beställning

De produkter och/eller tjänster som önskas beställa läggs i nätbutikens varukorg. Beställningen bekräftas genom att betala produkterna i nätbutikens kassafunktion. Genom att bekräfta beställningen accepterar du leveransvillkoren, produkternas pris samt leveranskostnader. En orderbekräftelse sänds per mejl ifall en mejladress angivits vid beställning. Av bekräftelsen framgår de beställda produkterna samt pris.


Betalning

Visma Pay (Paybyway Oy, FO-nummer 2486559-4), som är nätbutikens betalningsförmedlare, är auktoriserad av finska Finansinspektionen. Betalningen sker via nättjänsten Visma Pay och på kontoutdraget och fakturan syns antingen Visma Pay eller Paybyway Oy som betalningsmottagare. Det är tryggt att betala med Visma Pay, eftersom all information går via krypterade kanaler.

Affären sluts mellan nätbutikens kund och nätbutiken. Nätbutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till köpet.

Läs mera om Visma Pay.


Betalningsmetoder

Med Visma Pay kan du betala din beställning med nätbankskoder, plånbok, betalkort (credit/debit), faktura eller som delbetalning. Följande betalningsmetoder står till förfogande: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Oma Sparbank, Sparbanken, Aktia, POP-Banken, S-Banken, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, Fellow Faktura, Fellow Företagsfaktura, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard betalkort.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay plånbok om du har tillåtit näthandelsbetalningar i Mobile Pay –appens inställningar. Betalningar via MobilePay debiteras det betalkort som är länkat till MobilePay. Om betalkortet inte kan debiteras, går det inte att betala med MobilePay-plånboken i nätbutiken.

Pivo: Användarvillkoren hittas på sidan: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto faktura och delbetalning är en finsk tjänst med vilken man kan gör uppköp snabbt och tryggt. Jousto är till för privatpersoner som har sin ekonomi i balans. Med Jousto får du 30 dagar ränte- och kostnadsfri betalningstid. När du har fått din faktura, kan du bestämma om du vill betala hela beloppet genast eller i rater. Du kan betala ditt köp i upp till 36 rater, från 9,90 EUR/månad. Kostnaderna för Jousto-betalningar är 3,90 EUR/månad och räntan är 19,90 %. Med Jousto kan du betala inköp för 30-3000 EUR. Aurajoki Nordic Oy beviljar krediten. Läs mera på www.jousto.com.

Visma Pay –betaltjänstens kontaktuppgifter

Visma Pay, Paybyway Oy
FO-nummer 2486559-4
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: +358 9 315 42 037 (vardagar 8-16)
Adress: Brahegatan 4, 53100 Villmanstrand, Finland

Leverans

Beställningarna levereras på vardagar. Lagervaror levereras i Finland normalt inom 3-6 vardagar. Leveranser utomlands tar i regel 1-3 veckor. Leveranskostnaderna beror på det valda leveranssättet, eventuella tilläggstjänster, leveransens vikt och storlek. Du kan se leveranskostnaderna i nätbutikens kassafunktion innan du bekräftar beställningen.

Meddela nätbutiken omgående, eller senast inom 14 dagar, fall en produkt har skadats eller försvunnit vid leveransen. Företaget som ansvarar för leveransen skall också meddelas omedelbart ifall ett paket har skadats.

Returnering

Kunden har enligt konsumentskyddslagen 14 dagars bytes- och returrätt. Kunden har rätt att byta ut eller returnera en del av eller alla beställda produkter. Produkterna som returneras eller byts ut ska vara oanvända och i originalförpackning. Kontakta oss först för vidare instruktioner om du vill byta ut eller returnera en produkt. Ange namn, kontaktuppgifter och ditt bankkontonummer för eventuella återbetalningar.

Annullering av en order, ansvar för fel samt reklamationer

Kunden har rätt att annullera en order, innan ordern har levererats, med ett skriftligt meddelande via e-post.

Nätbutiken ansvarar enligt lag för defekter i de sålda produkterna. Kontakta nätbutikens kundtjänst vid eventuella reklamationer. Konsumenten har rätt att föra eventuella tvister till konsumenttvistenämnden för avgörande.